Friday 6 September 2013

Kenapa Saya Pilih Shaklee

Salam semua..
Apa khabar? Hope semua sihat and happy...
Me and my family semua sihat... and i am happy to share with all of you that i am pregnant again :))  yeayyy... Ahli bertambah, suka nyeee

Ok.. saya ni nak berkongsi sedikit kenapa saya pilih shaklee? kenapa tak lain??  Terus terang saya katakan... saya takde fikir panjang semasa buat keputusan nak join shaklee... Masa tu saya cuma fikir " aku nk resign and nk buat sesuatu kat rumah...." maknya TAK NAK SAJE SAJE JADI SURI RUMAH.. tak salah dan tak rugi jadi suri rumah. Ramai je kawan kawan saya yang belajar tinggi dan bekerjaya stay at home :p Bersyukur suami pun menyokong... Oh so heaven....

Kenapa saya pilih shaklee.....????
Shaklee ni MLM... semua tau MLM tu apa.. dan saya tau bila kita sebut MLM, first thing yang kluar di fikiran adalah sistem piramid... sesuatu yang x lama dan merugikan... Tapi Shaklee BUKAN MLM yang begitu.... Dengan Shaklee jelas dan nyata saya tak perlu nak buat loan beribu ribu seperti sesetengah MLM lain. Yuran keahlian murah.. cuma RM75.

Sepanjang saya join Shaklee... saya tak pernah disuruh dan dipaksa oleh "mommy" saya [panggilan manis utk upline] untuk buat stok dan tak pernah sekali dikerah untuk mencari orang bawah [downline].. Seronok rasanya.. Langsung tidak terbeban.. dan sedikit pun tidak rasa dibebani.... mommy cakap "bila kita dah bersedia, allah akan datangkan anak anak tu kepada kamu".... itu lahh... betul kata mommy... kalau kita tak bersedia, mcm mana kita nak ajar dan guide downline kita dengan baik???

Sepanjang bersama Shaklee... bonus shaklee tak pernah tetap :))
Memang tak pernah tetap even sekali pun... setiap bulan MENINGKAT... wow gila! hee... Tak percaya takpe.. itulah hakikatnya...
Bonus pertama saya rm23 je .... skrg alhamdulillah dah 4 angka.... dan tak sabar nak join 5 angka....

Sistem shaklee adil... kalau tidak masakan ada ustaz ustazah, ada cikgu, ada doktor, enginerr, arkitek, peguam dan macam macam lagi golongan dalam Shaklee...

Sistem shaklee bukan upline kerah tenaga downline dan upline goyang kaki! Oh tidak sama sekali!!! Dalam Shaklee.. "kau buat, kau dapat...kau tak buat, habuk pun tarak".... itula utk tak kira upline or downline...

Mommy saya jauh di Johor... tapi dengan sms/wassup/facebook saya rasa dekat dengan dia. Dia banyak tunjuk ajar bebel dan mcm macam perkongsian lagi. Dia seorang peguam, skrg suri rumah dan juga sedang hamil.... dalam Shaklee, saya dapat kenal dan jumpa ramai kawan baru yang sangat positif. Saling bantu membantu.. berkongsi!

ohoho... cukup dulu sedikit perkongsian kenapa saya pilih shaklee... Ada banyak lagi yang akan dikongsi bersama...

Shaklee sentiasa berkesan!!

Salam sayang,
isyah
pengedar sah shaklee malaysia
id 888805
0172505401
www.facebookom/isyahsabela

No comments:

Post a Comment